avatar Ten blog rowerowy prowadzi dejmien3 z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 6298.41 kilometrów w tym 2150.26 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.97 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy dejmien3.bikestats.pl

Wrzesień, 2010

Beskid Śląski - wokół Szczyrku

Sobota, 25 września 2010 · dodano: 26.09.2010 | Komentarze 2

Kolejna wyrypa w Beskid. Trzeba było wykorzystać nadarzającą się okazje pogodową. Ciśnienie na wypad było spore. Tak więc dzień wcześniej ustawiłem się z użytkownikiem forumrowerowe.org, mrkura, którego z tego miejsca pozdrawiam. Dotoczyłem się do Tychów porannym pociągiem i tam zostałem zgarnięty spod stacji. O godzinie 9 meldujemy się w Szczyrku, montujemy sprzęty i ciśniemy do góry w kierunku niebieskiego szlaku na Magurę. Początek idzie nam ciężko, dziwne postoje zdarzają się dość często. Mimo to dość szybko nabieramy wysokości jadąc asfaltami przez Podmagurę. Po ciężkich 40 minutach od startu rozbijamy się na pierwszy popas.

Zdjęcie powyżej to ostatnie widoki na asfaltowy szlak. Od tego momentu zaczyna się zabawa:) Walimy ostro pod górę szlakiem rowerowym, który jest dość słabo oznakowany ale na czuja dojeżdżamy na Magurę. Tam chwila popasu zjadam puszkę i w drogę bo halny od morza zawiewa niemiłosiernie. Dalej miał być zjazd czerwonym na Karkoszczonkę, ale skręciliśmy ciut za wcześnie i śmignęliśmy w dół inaczej niż miało być. Baaaardzo stromo w dolnej części i pełno telewizorów. Najgorsdze jednak że zamiast na Karkoszczonkę, wypadliśmy na szlak zielony, więc Karkoszczonka była troszeczkę ponad nami hehe. Ale wbiliśmy na żółty i po płytach podjechaliśmy na przełęcz bez większego problemu (ale z wieloma mniejszymi). Nareszcie mogliśmy kontynuować jazdę czerwonym wzdłuż Beskidu Węgierskiego. Szlak bardzo mi się spodobał, na pewno wart powtórzenia.

Czerwony szlak między Karkoszczonką a Salmopolem © Dejmien

Na salmopolskiej kolejny odpoczynek bo wiemy że czekaja nas niełatwe Malinów i Malinowska Skała. Jednak jedzie się dość przyjemnie, wyłączając kilka fragmentów gdzie nie dajemy rady i najzwyczajniej w świecie "wymiękamy":)
Malinów z widocznym sławnym zjazdem widziany z okolic Malinowskiej Skały © Dejmien

Kilka fotek na Malinowskiej Skale:
Na Malinowskiej Skale. Od prawej: Andrzej, Błażej i Andrzej. © Dejmien

i najfajniejszy dla mnie tego dnia zjazd czyli jak to mówią w półświatku - sekcja rtv i agd:
Zjazd z Malinowskiej skały to poezja (jak dla kogo ha!) © Dejmien

Dalej bardzo przyjemna graniówka poprzez Małe Skrzyczne:
Ach te korzonki. Odezwały się w drodze na Małe Skrzyczne. © Dejmien

No i dowlekamy się do Skrzycznego. Turystów mało, bikerów też ale oni pewnie pojechali do Istebnej na maraton:) A nam zostały puste szlaki. Tak wygląda zjazdowy z Małego Skrzycznego do Szczyrku, na którym kolega mrkura łapie 4 kapcie;D Zapasy dętek i łatek skończyły się 100m od asfaltu:)
Zjazd do Szczyrku. Uwaga, na jednego bikera przypadają średnio 2 snejki na zjazd! © Dejmien

Wniosek jest taki że jakaś siła wyższa nie pozwoliła nam już tego dnia jeździć po asfalcie:) Ale pomimo tego wyjazd konkretny. Do powtórzenia za rok, tylko że już bez schodzenia z siodła ha ha ha!

Kategoria Beskidy, Teren

• Sprzęt Kross Hexagon V5 PRO

Szosowo do Poraja i z powrotem

Poniedziałek, 20 września 2010 · dodano: 20.09.2010 | Komentarze 0

Noga podawała, tak jakby nareszcie forma wróciła. Do Poraja pod wiatr, powrót już w bardziej sprzyjających warunkach. Ciężko dopiero na końcówce (od Odrzykonia).

Teren - poszukiwanie nowych ścieżek

Czwartek, 16 września 2010 · dodano: 17.09.2010 | Komentarze 0

Zaiste, poszukiwanie. Na zdjęciach satelitarnych wyglądało to prościej. Same ścieżki wydawały się eleganckie. W realu to albo jazda po łące-bajorku albo kopanie w piasku. Do tego kilka razy pomyliłem route:)

"Maratonik" jurajski

Poniedziałek, 13 września 2010 · dodano: 13.09.2010 | Komentarze 0

Traska małego maratoniku na którym będę się co jakiś czas sprawdzał. Dużo konkretnych podjazdów (podejść). Dzisiaj na lekkim zakwasie więc słabo.

Jura i Wyżyna Śląska

Piątek, 10 września 2010 · dodano: 13.09.2010 | Komentarze 0

Miałem wjechać w teren, ale tak leciutko utrzymywało się prędkość rzędu 28 - 30 km/h, że zrobiłem trening asfaltowy. Jak to na asfalt przystało nuda. Wyżyna Śląska fajnie sfałdowana ale gdzieś mało ciekawa wizualnie (mało lasów;p). Niemniej jednak końcowe 5km w mieście powłóczyłem nogami przez to średnia spadła. Powoli forma wraca!

Kategoria Asfalt

Asfalt i teren

Niedziela, 5 września 2010 · dodano: 06.09.2010 | Komentarze 0

Wciąż słabo po tej j.ebanej grypie. Tendencja można powiedzieć zniżkowa:) Trasa:

Szlak z Żarek-Letnisko do Masłońskich biegnący przy torach to niezła frajda:D Momentami po suport w wodzie:)

Kategoria Asfalt, Teren

Okoliczne śmiganie

Piątek, 3 września 2010 · dodano: 04.09.2010 | Komentarze 0

Przejazd przez hutę, Podjazd na "mt. Osson", zjazd i lasami w rejon Zielonej Góry. Odbiłem troszkę poeksplorować tereny Dębowej Góry i wyjechałem w połowie drogi między Srockiem a Kusiętami. Powrót na Kusięta, przewałka przez Towarne (podjechane prawie w całości:), Olsztyn i na kamieniołom. Rundka wokół kamieniołomu i zjazd w kierunku szlaku żółtego znakowaną ścieżką (fajny singletrack). Dalej przecinka na dziko przez Sokole i żółtym singlem koło Sokolich. Przejazd przez szosę Olsztyn - Biskupice i udaje się w kierunku żółtego do Czewy. Ujechałem się masakrycznie - efekt ledwo co przebytej choroby. To była maks co mogłem z siebie dać wtedy:D